SV Mulier Vrijwilliger van de Maand December

Vrijwilligers zijn een onmisbare schakel voor onze vereniging. Iedere taak van groot tot klein is belangrijk om alles draaiende te houden. Als SV Mulier zijn wij trots dat we zoveel vrijwilligers mogen hebben. Om alle aspecten en het belang van vrijwilligerswerk te belichten zetten we vanaf nu iedere maand een vrijwilliger in het zonnetje.
Deze keer is dat iemand die jarenlang de club heeft gediend in verschillende functies, en het afgelopen jaar tot tweemaal toe het dameselftal als interim-trainer/coach heeft geholpen door weer in te springen nadat andere trainers om verscheidene redenen per direct stopten. Als vereniging zijn we blij dat zulke kanjers voor ons klaar staan in goede tijden, maar ook in slechte tijden.

Wie ben je? (leeftijd, naam, woonplaats)
Mijn naam is Gerrit Roffel. De volgende is voor de rekenaars: ik ben geboren in 1955 (en ben dit jaar al jarig geweest, dus ga je gang) . Ik ben in 1979 verhuisd van Heerenveen naar het mooie dorp Pingjum en woon daar aan de Grote Buren.

Wat doe je in het dagelijks leven?
In het dagelijks leven ben ik werkzaam in het voortgezet onderwijs. Ik ben 32 jaar als docent LO (en later als teamleider) werkzaam geweest aan de RSG Simon Vestdijk in Harlingen. De afgelopen 7 jaar ben ik locatieleider van de nevenvestiging van de RSG Simon Vestdijk in Franeker, een locatie met ruim 200 leerlingen.

Wat zijn je hobby’s?
Mijn grootste hobby is (uiteraard) de voetbalsport. Vroeger actief, tegenwoordig alleen passief. Eigenlijk is sport in het algemeen mijn passie. Ik volg vrijwel alles, behalve jurysporten, dat is niet mijn ding. Verder ben ik regelmatig langs de waterkant te vinden om te vissen. Dit laatste doe ik ook regelmatig op Ameland, het eiland waar mijn vrouw Antsje en ik veel vertoeven, omdat ons chalet daar staat.

Voetbal je zelf, of heb je gevoetbald?
Ik voetbal zelf niet meer, maar heb wel altijd gevoetbald. Ik heb in mijn actieve voetballeven 3 clubs “versleten namelijk Heerenveen, Harlingen en Mulier. Tot 1978 heb ik voor Heerenveen gespeeld. In 1979, toen ik in Harlingen ging werken en in Pingjum kwam wonen ben ik voor Harlingen gaan spelen. Daar heb ik 10 jaar gespeeld, tot 1989. Toen een tijdje niet gevoetbald, omdat ik als voetbaltrainer aan de slag ben gegaan, waarna ik in mijn actieve “carrière” heb afgesloten bij Mulier 35+.

Hoe lang en op wat voor manieren ben je bij de vereniging betrokken?
Vanaf 1999 tot nu ben ik betrokken bij Mulier. Als voetballer heb ik gespeeld bij de 35+. Verder ben ik als trainer actief geweest bij Mulier. (A-selectie, meisjes en dames.). Ook ben ik een paar jaar, samen met Kees Boersma, voorzitter van de TC geweest. Voor de rest wat dingetjes gedaan die niet “vast” waren (fluiten, vlaggen, etc.)

Wat doe je als vrijwilliger? (functie, taken, hoe vaak)
De afgelopen 2 maanden was ik even invaltrainer/coach bij de dames. De dames trainer 2x per week, dus was ik op maandag en woensdagavond op ons sportpark te vinden. Helaas heb ik geen wedstrijd mogen coachen, omdat die steeds werden afgelast. Na de Kerst gaan Ivo (voorzitter TC) en ik nog de indeling en het wedstrijdschema van het Jan Cuperustoernooi maken.

Waarom haal je hier voldoening uit?
Ik vind het belangrijk dat mensen aan sport doen. Als dan blijkt dat door omstandigheden de trainer van de vrouwen (tijdelijk) moet stoppen dan probeer je te helpen door de trainingen op te vangen zodat de dames kunnen blijven sporten. En als er dan fanatiek en enthousiast getraind wordt door de vrouwen haal ik daar heel veel voldoening uit.

Zijn er dingen die kunnen verbeteren bij de club?
Volgens mij zijn er altijd zaken bij een vereniging die verbeterd kunnen worden en dat moet een vereniging altijd “in beweging” zijn. Voor zover ik daar zicht op heb is Mulier daar ook druk mee bezig en mag iedereen trots zijn op deze club.

Wat vind je het leukst aan SV Mulier?
Bij deze vraag komen bij mij de volgende woorden boven: “samen”, “gezellig’, “ongedwongen” en “saamhorigheid”. Bovendien vind ik dat onze club oplossingsgericht is.

Wat doe jij, en waar staat de vereniging over tien jaar in 2027?
In 2027 geniet ik, samen met Antsje, van mijn pensioen. Veel genieten, veel vissen en lange zomers op Ameland. Mulier zie ik weer (nog steeds) belangrijk zijn voor het voetbal in de regio en meedraaien in de top van de pas opgerichte nieuwe “regioleague’’.