Het seizoen van Mulier JO15-1!

[vc_row][vc_column][vc_column_text]Afgelopen jaar stonden er maar liefst drie nieuwe leiders voor Mulier JO15-1. Tseard Hofstra, Mart van der Molen en Jesse van der Molen namen de uitdaging aan en wilden gaan werken met dit team. De eerste seizoenshelft liet te wensen over (7e van de 10 ploegen), maar de tweede seizoenshelft was het erg spannend. Mulier JO15-1 is een leuk en gezellig team waar nooit een verkeerd woord valt en iedereen elkaar altijd helpt. Trainer Johan Hofstra stond iedere maandag- en woensdagavond op het voetbalveld om de jongens (en dame!) het een en ander uit te leggen (dank daarvoor). Langzaamaan begon de ploeg steeds beter te voetballen en werd er geprobeerd op te bouwen van achteruit. De ene keer lukte dit wel, de andere keer lukte dit niet maar de intentie was er in ieder geval wel! Uiteindelijk zijn we de tweede seizoenshelft op de 3e plek geëindigd, net onder IJVC/Blauwhuis JO15-2 en Nijland JO15-1. Toch kunnen de jongens terugkijken op een goede tweede seizoenshelft, waar een paar hele mooie wedstrijden tussen zaten (zoals de 8-4 overwinning op Wykels Hallum JO15-2 of de 2-1 overwinning op Harlingen JO15-2) met een paar schitterende goals, zoals de goal van Janco in die wedstrijd tegen Wykels (een knal van bijna 40 meter!) of de pareltjes van topscorer Jonah. De defensie stond in die wedstrijden iedere keer als een huis en wist maar 23 tegentreffers te incasseren (of eigenlijk maar 16).
Als leiders hebben we in ieder geval veel plezier gehad met dit team en wensen wij het team ook veel succes volgend seizoen. Helaas hebben 5 spelers besloten te stoppen dit seizoen, dus zal het team er volgend jaar iets anders uit zien. Wij willen in ieder geval alle rijders, wasvrouwen en toeschouwers enorm bedanken voor dit jaar en wij hopen dat iedereen op zijn of haar manier verbonden zal blijven aan de club!

De leiders van JO15-1[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

24 mei 2017 svmulier Jeugd No Comments