Prachtige afsluiting van het najaarsseizoen Mulier JO9-1

Vandaag was het zover: we gingen als mooie afsluiter van de eerste seizoenshelft naar voetbalclub AVV. Iedereen had daar erg zin in, want het beloofde geen gewone wedstrijd te worden zoals alle andere, maar een speciaal uitstapje. AVV is namelijk een voetbalvereniging die huist in het plaatsje Hoorn, en dat ligt op Terschelling.  En dat betekende dus dat wij vandaag met de boot mochten varen!  En iedereen wist wat dat betekende, namelijk op de terugweg patat met drinken. (Nu zou het menu er wat anders uitzien, later hierover meer.)

Dat kon dus wel eens een mooi uitstapje worden, zo dachten onze jongens erover. Iedereen had er heel veel zin in.  We hadden geen bericht gehad over dat de wedstrijd  werd afgelast, wat ook nog had gekund. Gelukkig ging dit uitstapje door! We hadden deze dag de hulp aangeboden gekregen van dhr. Johan Ypey, waarvoor dank Johan! (we vonden het gezellig)

We hadden van tevoren uitgezocht dat we de 8.30 u snelboot vanuit Harlingen moesten nemen en dat we de terugvaart de 12.30 u langzame boot moesten nemen.  Wij waren dus al vertrokken vanuit Witmarsum rond 7.45 en reden langzaam die kant op, omdat we hadden gevoeld dat de Menno Simonsstraat spekglad was geworden!  Alles is goed gegaan, heelhuids in Harlingen aangekomen waren we mooi op tijd voor de boot. Op de snelboot is het regime wel streng, zo hebben onze jongens ervaren: je moet namelijk zoveel mogelijk op je stoel blijven zitten (boot vaart 60 km/u) en dat is nogal lastig !  Om 9.15 zetten we onze voeten weer op de wal. We waren onder de indruk van vuurtoren De Brandaris, die op West valt te bewonderen. Vanaf West pakten we buslijn 1. Deze bus bracht ons in ruim een kwartier naar Hoorn.  Het schema was strak, qua tijd: we waren 2 minuten voor de aftrap omgekleed en zodoende was er geen ruimte meer voor warming up, in-trappen, enz.

De 1e helft keepte Jens, de 2e helft Watze-Anne, achterin speelden Douwe en Durk-Pieter, daarvoor hadden we Simme en Watze Anne (1e helft), en voorin speelden Dylan en Koen.

Dat we tempo moesten maken voor de wedstrijd was te merken aan het begin van onze wedstrijd. We hadden nog niet de scherpte de eerste 10 minuten. We waren de 1e minuut bijna gevaarlijk, maar de bal rolde enkele meters naast het doel. Vervolgens waren er een 5-tal schoten van AVV  die stuk voor stuk doelpunten werden: doordat we niet wakker waren en er ook wel een paar jongens met snelheid bij AVV speelden, konden zij zo doorlopen met de bal aan de voet en schieten. Drie maal kreeg Jens nog een handje tegen de bal, maar rolden de ballen toch over de doellijn, dus het was gauw 5-0!  Na de time –out  speelden we al beter dan de 1e 10 minuten,  nu werd er goed verdedigd door Durk-Pieter en Douwe, en ook de andere jongens hielpen goed  mee verdedigen. Zodoende scoorde AVV het eerste bedrijf nog maar 1 keer. Ruststand: 6-0.

Na rust kwamen wij steeds beter in deze wedstrijd. AVV begon nog wel met druk op onze verdediging, maar wij stonden zoals gezegd wel goed te verdedigen. Wij speelden goed over en dit resulteerde in mooie uitbraken/ aanvallen!  Douwe deed vandaag dubbel van zich spreken: én hij verdedigde goed mee, én hij scoorde vandaag!   Douwe kwam in een sprintduel met een verdediger, wat hij won en hij wurmde de bal langs de keepster, goal! Klasse, Douwe, 6-1!

Daarna hadden we een spelhervatting op de helft van AVV, genomen door Jens. Hij dribbelde met de bal en waagde toen een schot, en wat voor één, hij vloog mooi voorbij de keepster : 6-2!

Ook AVV probeerde nog wel om aanvallen te plaatsen, maar onze verdediging zorgde ervoor dat dit geen goals werden en in de snelle counteraanval probeerden ook wij er weer uit te komen.

Dit resulteerde in een goal van Koen, hij stond precies op de goede plek om van dichtbij de 6-3 te maken. Keurig!

Het eindschot was weer voor AVV, ze kwamen er  nog een keer snel uit, waardoor de eindstand 7-3 werd. De 1e helft vergeten we maar, want de 2e helft hebben we mooi met 3-1 gewonnen!

Goed gevoetbald jongens, met name de 2e helft! Je kan echt zien dat we steeds beter beginnen te voetballen.

Na de wedstrijd moesten we weer ‘hurry up’  om de bus van 11.20 u te halen, dus het douchen werd overgeslagen. We hadden na het omkleden nog even een praatje met de plaatselijke jeugd die daar op de weg bij de bushalte rondhing. En zo waren we mooi op tijd voor de bus.

Ook ruim op tijd waren we weer bij de veerhaven van West. 12.00 u konden we op de veerboot stappen, en 12.30 u voeren we weer uit de haven van West in de richting van Harlingen.

De patat die was beloofd werden dus poffertjes, want op de boot was geen patat verkrijgbaar. Maar dat vonden de jongens ook prima. Ook de cola ging er wel in.

Daarna was het een kwestie van geduld voor we weer in Harlingen aanmeerden. De tijd werd gedood door tikspelletjes en verstoppertje spelen en we zijn ook 2 keer op  het dek geweest om uit te waaien. Volgens ons heeft iedereen een topdag gehad, zowel op het veld als daarbuiten! Wij vonden deze dag met jullie in ieder geval heel gezellig.

Nu is het winterstop en spelen we voorlopig geen wedstrijden buiten meer. Langs deze weg wensen we jullie alvast fijne kerstdagen en een gezond en leuk voetbaljaar toe!

Jan-Peter en René

Foto’s: https://photos.app.goo.gl/RwlY2vh7PO1iwpY12