Mulier wint knotsgekke wedstrijd van Beetgum

[vc_row][vc_column][vc_column_text]Gister kwam er opnieuw een onbekende tegenstander naar Witmarsum toe. Laatste keer dat Mulier tegen Beetgum had gespeeld was namelijk in het seizoen van 1979/1980 en toen was merendeel van de selectie nog niet eens geboren. Een overwinning tegen Beetgum was zeer belangrijk gezien de ranglijst. Beetgum stond voor aanvang namelijk 11e met vier punten en Mulier stond 10e met zes punten. Mulier wilde dan ook een goed vervolg geven aan de overwinning van vorige week tegen Arum.

Selectie: Melis Bergsma, Arjen van Popta, Gabian van Popta, Folkert van der Wei, Sjerp Jan Heeres, Mart van der Molen, Bas Bergsma, Ivo Haitsma, Johan van Abbema, Marc Burger, Arjen Visser, Anton Buwalda, Hidde Hiemstra en Jorn Hofstra.

Mulier begon sterk aan de wedstrijd en had veelvuldig de bal. Beetgum zakte ver terug op eigen helft en probeerde via counters via de zijkanten tot scoren te komen, maar in de gehele eerste helft heeft Beetgum geen kans weten te creëren. Toch stond er na 35 minuten spelen een 0-2 stand op het scorebord. Dat kwam als volgt: na 10 minuten spelen werd een corner vrijstaand ingekopt door een speler van Beetgum. Daarna drong Mulier nog meer aan en ging het hoger druk zetten. Dit als gevolg dat Beetgum nauwelijks nog van de eigen helft kwam. Kansen waren er zeker: zo werd een bal vanuit een corner net over gekopt door Arjen Visser en kopte diezelfde Arjen Visser de bal later vanuit een corner op de bovenlat. Niet veel later werd een schot van Marc Burger gekeerd door de keeper. Echter, na een slechte terugspeelbal vanaf de middellijn door een speler van Mulier wist Beetgum de 0-2 te maken. De bal werd zo ingeleverd bij de spits en die wist wel raad met het buitenkansje. Zo stond Mulier ondanks het overwicht en het goede spel toch met 0-2 achter. Je hoorde het publiek denken; wordt het weer zo’n middag… Nee! Want na de 0-2 wist Mulier vanaf de aftrap meteen weer terug te komen. De bal kwam na een aanval door het midden bij Marc terecht. Deze wist twee man uit te spelen en schoot de bal hard in de hoek. Zo was Mulier meteen weer terug in de wedstrijd! Niet veel later kreeg Mulier ook de kans om op 2-2 te komen, ware het niet dat de bal van de lijn werd gehaald na een poging van Johan van Abbema. Toch kwam Mulier nog voor rust op gelijke hoogte; in de allerlaatste minuut van de eerste helft kreeg Mulier een vrije trap op randje zestien en deze werd hard en laag in het doel geschoten door Mart van der Molen. Zo gingen beide ploegen met een 2-2 stand aan de thee en kon het publiek ook even bijkomen; zoveel goals worden er namelijk niet gemaakt dit seizoen op It Fliet.

In de tweede helft ging het doelpuntenfestijn vrolijk door. Opnieuw was Mulier de bovenliggende partij en Beetgum kwam er niet aan te pas. Na opnieuw een aanval door de midden, werd de bal naar Bas Bergsma gespeeld. Deze haalde uit vanaf de zestien meter en schoot de bal strak in de verre hoek. Zo stond dan eindelijk de verdiende voorsprong op het scorebord! Maar 10 minuten later stond het ook alweer gelijk: een corner werd weggekopt door de verdedigers van Mulier, een speler nam de bal vol op de pantoffel en deze verdween laag en hard in de goal. Mulier kon dus maar even genieten van de voorsprong. Uiteindelijk wist Mulier dan toch de drie punten binnen te harken: twee minuten na de gelijkmaker kreeg Mulier opnieuw een vrije trap op randje zestien en opnieuw ging Mart achter de bal staan. Hij schoot de bal schitterend in de kruising (klik hier voor filmpje) en na de tijd werd er in de kantine al gesproken over Mart Koeman… In de spannende slotfase vielen er geen goals meer en na een paar minuten floot de uitstekend fluitende scheidsrechter af. Verdiende winst na een knotsgekke wedstrijd!

Volgende week speelt Mulier uit tegen Franeker om 15:00 uur. Opnieuw een belangrijke wedstrijd, aangezien Mulier bij winst afstand kan nemen van Franeker. Wij zien u dan ook graag volgende week weer langs de lijn! Tot volgende week!

Ps. Morgen is de Algemene Ledenvergadering van Mulier om 20:00 in de kantine! Lees er hier meer over. Tot morgen!

Foto’s: https://photos.app.goo.gl/qUeWl8PrhdBSLCHB3[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]