Mulier weet eindelijk weer wat winnen is

[vc_row][vc_column][vc_column_text]De afgelopen wedstrijd tegen Tollebeek werd helaas (opnieuw) verloren en daardoor verloor Mulier de aansluiting met de bovenstaande ploegen. Zaterdag was Wolvega de tegenstander en het was dan ook van belang dat deze wedstrijd werd gewonnen. Wolvega staat namelijk op de een veilige 9e plek.

Selectie: Kelvin van der Heide, Arjen van Popta, Gabian van Popta, Folkert van der Wei, Thijs Witteveen, Chris de Jong, Mart van der Molen, Jesse van der Molen, Bas Bergsma, Marc Burger, Arjen Visser, Gert-Jan Meekma, Johan van Abbema en Sybren Reitsma.

Mulier zat er vanaf het begin meteen bovenop en Wolvega kreeg dan ook niet de kans om fatsoenlijk op te bouwen van achteruit. Het was Mulier dat de bal veelal had en dicteerde. De eerste paar minuten leverde het vele balbezit nog niet veel op qua kansen, maar na enige tijd was het kans op kans voor Mulier. Jesse van der Molen kreeg twee keer de kans om Mulier op voorsprong te zetten na goed doorkoppen van Gert-Jan, maar de keeper van Wolvega was ook twee keer razendsnel de goal uit zodat de schoten nog aangeraakt werden en daardoor over of naast gingen. Marc Burger schoot vanaf de zestien na een goede aanval, maar hij raakte de buitenkant van de paal. Na een aanval over de rechterkant belandde de voorzet van Jesse bij de tweede paal, waar Folkert van der Wei de bal net over wist te koppen. Even later kreeg Marc Burger opnieuw een grote kans, maar zijn schot werd net op tijd gekraakt door een verdediger van Wolvega. Mulier beloonde zichzelf niet voor het goede spel en had ook gewoon pech. En ja, als je zelf de kansen niet afmaakt, dan doet de tegenstander dat wel. Wolvega heeft de hele wedstrijd geen kans gehad, maar kreeg rond de 25e minuut een vrije trap. Deze werd voorgezet en daar wist een speler van Wolvega voor de verdediger van Mulier te komen, waardoor hij de bal kon inkoppen en zo voor de 1-0 voorsprong voor Wolvega kon zorgen. Mulier was het daarna even kwijt, waardoor Wolvega iets meer tot voetballen toe kwam, maar daar kwam niets uit voort. Vlak voor rust kreeg Mulier nog een aantal flinke kansen, maar ook deze gingen er niet in.

Mulier ging in de tweede helft verder waar het in de eerste helft mee geëindigd was. Kansen kreeg Mulier opnieuw; Gert-Jan kopte een bal (“heb em nog nooit zo goed geraakt”) voorlangs en ook een omhaal ging net naast. De drang naar voren werd groter en groter, omdat de bal er maar niet in ging. Daardoor ontstonden er steeds grotere ruimtes op het veld waardoor Wolvega er in de counter soms gevaarlijk uit kwam, maar het zelf vaak verprutste waardoor Kelvin niet in actie hoefde te komen. Folkert kreeg ondertussen ook nog een enorme kans, maar ook deze ging er niet in. Mulier begon steeds meer risico te nemen en zette alles op alles voor in ieder geval een punt. In de 88e minuut kreeg Wolvega de kans om de wedstrijd definitief op slot te gooien, maar de aanvaller schoot (Kelvin tikte de bal naast) zelf in plaats van af te geven op een teamgenoot die helemaal vrij stond. Pas in de 90e minuut wist Mulier dan eindelijk te scoren. Een inworp van Gert-Jan werd verlengd door Arjen Visser en Marc Burger was er als de kippen bij om de bal binnen te koppen. In de allerlaatste minuut van de wedstrijd was Arjen Visser eerder bij de bal dan de keeper, waardoor deze een overtreding maakte op Arjen binnen de zestien. De scheidsrechter wees meteen naar de stip en Folkert van der Wei benutte deze penalty. Een krankzinnig slot!

Al met al drie zeer verdiende en welkome punten voor de mannen van Marco Vlap. Komende weken staan er geen wedstrijden gepland in verband met de winterstop. Op 28 januari 2017 komt de koploper VHK op bezoek. Het goede gevoel van dit weekend zal zeker zorgen voor vertrouwen richting die wedstrijd. Tot dan![/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_gallery type=”image_grid” images=”8609,8610,8611,8612,8613,8614,8615,8616,8617,8618,8619,8620,8621,8622,8623,8624,8625,8626,8627,8628,8629,8630,8631,8632,8633,8634,8635,8636,8637,8638,8639,8640,8641,8642,8643,8644″][/vc_column][/vc_row]

11 december 2016 svmulier Mulier 1 No Comments