Mulier verliest voor de vierde keer op rij

[vc_row][vc_column][vc_column_text]Afgelopen zaterdag was het een belangrijke wedstrijd voor het 1e van Mulier. De afgelopen drie wedstrijden werden allemaal verloren waardoor een een-na-laatste plaats het resultaat is. Ver onder de standaard van de club. Er zullen dus resultaten geboekt moeten worden want anders zou de aansluiting naar boven wel eens verloren kunnen gaan. Scharnegoutum was de tegenstander deze keer. De Witmarsumers hadden een steiger opgebouwd om vanaf hoogte de wedstrijd met een videocamera op te nemen. Een goede manier om de wedstrijd te analyseren. Desalniettemin was het volgens de jongens bovenin wat koud….

Selectie: Arjen van Popta, Folkert van der Wei, Thijs Witteveen, Kelvin van der Heide, Bas Bergsma, Mart van der Molen, Marc Burger, Gabian van Popta, Ivo Haitsma, Gert Jan Meekma, Heine Bouma, Anton Buwalda, Johan van Abbema, Lars Vallinga.

Een goede warming-up was nodig in het koude en gure weer van vandaag. Mulier begon goed met in de eerste minuut al meteen een kans. Een boogbal van de keeper naar de vleugelverdediger was te lang onderweg. Bas Bergsma was zeer alert en snoepte de bal af, ging snel naar voren en gaf een steekbal aan Gert Jan Meekma in de zestien die links van hem Heine Bouma zag. De keeper was al niet meer voor het doel te vinden maar helaas werd het schot geblokt door een verdediger en ging de wedstrijd met een 0-0 stand verder. Scharnegoutum combineerde beter met een aantal spelers die snel schakelden en de aanvallers werden regelmatig bediend. Ook Mulier wilde voetballen, via de linker kant werd veel gespeeld. Toch kwamen er niet meer zulke grote kansen als in de eerste minuut. Maar ook voor Scharnegoutum was het moeilijk kansen te creëren. In de 19e minuut werd een schot op het doel van Mulier door (volgens Scharnegoutum) een hand van Arjen van Popta gekeerd maar de scheidsrechter besloot geen strafschop toe te kennen. De rest van de eerste helft was gelijkwaardig en dus gingen beide ploegen met een gelijkwaardig gevoel naar de kleedkamer.

De tweede helft begon Mulier met wat tactische veranderingen maar dat resulteerde niet in het gewenste effect. Misschien was het wel even zoeken. Gevaarlijk werd Scharnegoutum met een corner in de 62e minuut. De bal draaide langzaam in en werd door een speler slim naar de grond gekopt om zo keeper Kelvin van der Heide te verschalken. Maar die was alert en kon ternauwernood redding brengen. Scharnegoutum voerde het tempo wat op en kon gemakkelijker dan in de eerste helft de vrije man op het middenveld vinden. Een paar minuten later was de scheidsrechter niet echt scherp. Een stiftballetje naar de spits in de zestien was gevaarlijk, Folkert van der Wei wilde de bal afschermen maar “sloeg” de bal met zijn elleboog over de achterlijn. De wedstrijd werd dan wel opgenomen maar net als in het profvoetbal waren de beelden niet direct beschikbaar voor de arbitrage. Mazzeltje voor Mulier. Wat volgde was een corner, en nog een, en nog een, en nog een. Vier corners achter elkaar. En Scharnegoutum was erg gevaarlijk met deze dode spel momenten. De spelers zagen tot hun teleurstelling ballen uiteenspatten op de lat en tweemaal de paal. In de 58e minuut was opnieuw de uitploeg gevaarlijk dichtbij de openingstreffer. Een steekbal naar de linker spits was scherp en met links schoot hij vanaf 5 meter tegen de keeper aan.

De controle die Mulier in de eerste helft nog had was weg en de uitploeg had de wedstrijd in handen. In de 63e minuut vond Muliertrainer Marco Vlap het tijd voor nieuwe krachten. Hij bracht Anton Buwalda en Lars Vallinga binnen de lijnen voor Bas Bergsma en Heine Bouma. Vele nieuwe kansen voor Mulier kwamen echter niet. Het creëren van kansen ging moeilijk bij de Witmarsumers. Maar toen gaf Scharnegoutum een klein cadeautje, Sinterklaas was immers ook in het land. Een bal werd door de linksmid terug gespeeld naar de centrale verdediger. Die dacht echter dat ook dat zijn keeper in de buurt was. Marc Burger zette veel druk op de situatie door slim af te jagen. Door de communicatiefout van de verdediger en de keeper greep Marc zijn kans en speelde de bal met links onder de keeper door. Hoewel het spelbeeld anders was stond er toch 1-0 op het scorebord. En zoals ook twee weken geleden toen een 2-0 werd weggeven tegen Delfstrahuizen was het ook vandaag raak. De gelijkmaker kwam in de 83e minuut toen verdediger Arjen van Popta een Scharnegoutum aanvaller onderuit haalde in het strafschopgebied en de scheidsrechter floot deze keer wel naar de stip. De penalty werd goed ingeschoten en zo was het 1-1. Het was de uitploeg die de overwinning zocht en die viel ook nog. In de extra tijd werd een vleugelaanvaller diep gestuurd die de bal voor het doel bracht waar de spits simpel kon binnen tikken. Weer hetzelfde verhaal voor Mulier. Dat trachtte nog wel aan te dringen maar tot goed uitgespeelde mogelijkheden kwam het niet. Gert Jan Meekma probeerde bij een diepe bal nog wel te scoren, maar de keeper liep vol overtuiging uit. Ze botsten op de rand zestien en de keeper lag enkele minuten verdwaasd op het veld. Dat was dan ook het einde van de wedstrijd en Mulier staat nog steeds op plek 12. Op 26 November is de volgende wedstrijd. Dan de derby uit en tegen Makkum. De vorige keer dat deze wedstrijd op het programma stond werd het 8-2 voor Makkum. Mulier heeft dus nog iets recht te zetten.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_gallery type=”image_grid” images=”8356,8355,8353,8354,8352,8351,8350,8343,8344,8345,8346,8347,8348,8349,8342,8341,8340,8339,8337,8338,8336,8329,8330,8331,8332,8333,8334,8335,8328,8327,8326,8325,8324,8323,8322,8319,8320,8321″][/vc_column][/vc_row]

14 november 2016 svmulier Mulier 1 No Comments