Mulier JO9-1 weet de derby tegen Makkum JO9-2 net niet te winnen.

[vc_row][vc_column][vc_column_text]Nadat in de ochtend bekend werd dat we het zonder een wissel moesten doen omdat Douwe Meekma door ziekte geveld was moest er wat in het team worden gewisseld. Niet alleen misten we Douwe binnen het team maar René Meekma (mede leider) moest vandaag werken. Hiernaast keken er ook een aantal spelers er tegenop dat ze vandaag zonder wissel waarschijnlijk wel erg moe zouden worden.

Simme Buma die er dit seizoen is bijgekomen en heel goed op het middenveld speelt nam de positie over van Douwe die normaal in de verdediging staat. Hier vormde hij vandaag samen met Durk Pieter Ypeij onze verdediging. Jens Faber eerste helft op keep en onze middenveld/aanval werd gevorm door Dylan Benwell, Watze Anne Postma en Koen Zwier.

Nadat de wedstrijd nog maar net los was kregen we het eerste doelpunt al tegen. Dit was toch een domper en het leek erop dat het nog een lange ochtend ging worden. Echter de spelers pakten het goed op en gingen er vol voor. Na een goede combinatie tussen Koen en Dylan was het Koen die op het doel uithaalde en deze door een speler van Makkum over zijn eigen lijn werd gewerkt. Hierna kwamen we op voorsprong door een mooi geplaatst schot van Koen. Makkum die zette toch steeds meer druk op ons en maakte het ons vrij lastig echter wisten Durk Pieter en Simme behoorlijk veel tegen te houden. Durk Pieter had het vandaag behoorlijk op zijn heupen. Hij wist niet alleen achterin zijn werk uit te voeren maar had ook meerdere loop acties naar voren.

De ballen die er toch doorkwamen werden er goed uitgehouden door Jens onze gelegenheidskeeper. Maar uiteindelijk viel dan de 2-2. Hierna was het weer de beurt aan Mulier. Simme die vandaag een meer dan uitstekende wedstrijd speelde maakte ook nog eens zijn eerste doelpunt en wat voor 1. Een hoog schot over een meter of 10 verdween zo in het net van Makkum. Deze waren hier zo van van onder de indruk dat we hier gebruik van konden maken. Nadat Watze Anne en Dylan voorin snel druk wisten te zetten was het wederom Koen die het netje wist te vinden en we met een keurige 4-2 de box opzochten.

In de tweede helft was Jens in het veld gekomen en stond onze top keeper Watze Anne na een goede eerste helft in het veld weer in zijn doelgebied, want naast keepen mag Watze Anne ook graag zelf scoren. Je kon nu merken dat Makkum met zijn 2 wissels meer energie hadden en steeds meer druk wisten te zetten op onze verdediging. Nadat Makkum de 4-3 en tien minuten voor tijd de 4-4 maakten leek het er nog op dat het een keurig gelijkspel zou worden. De wedstrijd duurde alleen 2 minuten te lang. Makkum bleef de druk maar opvoeren en de jongens liepen steeds meer op hun tandvlees. Uiteindelijk viel dan net voor tijd de 4-5. Nu was dan toch het verzet gebroken en kon de 4-6 er toch niet meer toe doen.

Jammer dat we verloren hebben maar de spelers kunnen met opgeheven hoofd het veld verlaten want er werd echt als een team geknokt om de 3 punten binnen te houden.

Jullie leiders

René en Jan-Peter.