Mulier JO9-1 verslaat Tzum JO9-1 met ruime cijfers

Voor onze 4e competitiewedstrijd moesten we vandaag – 14 oktober – al vroeg (8.05 u) vertrekken vanaf Sportcomplex Het Fliet naar Tzum (JO9-1), die vandaag in Tzum onze tegenstander was.

Iedereen van ons team was er vandaag: Simme, Durk – Pieter, Watze – Anne, Jens, Douwe, Koen en Dylan.

Om 9.00 uur begon de wedstrijd.  Durk – Pieter had misschien wel thuis extra geoefend op afwerken op doel tegen de schuurdeur, want het duurde niet lang en het werd al duidelijk wat hij wilde: met de bal opkomen en een doelpunt maken. Dat deed hij ‘met verve’: 0-1.  Ook Jens was bij de les en pikte een doelpunt mee, 0-2. Dylan scoorde na een rush de 0-3.

Aan de kant van onze tegenstander Tzum waren  er enkele ‘debutanten’ (kinderen die pas op voetbal zitten), zo werd ons verteld. Voor hen was het allemaal wat onwennig, waardoor wij meestal gauw de bal hadden.

In de time out halverwege de 1e helft moesten Jan Peter en René onze jongens even ‘waarschuwen’ dat we ervoor waakten dat niet iedereen uit positie ging lopen en niet gaan staan kijken naar de ander, waardoor er gaten in het veld zouden kunnen ontstaan. Elkaar helpen waar je kan, de bal terug veroveren, om je heen kijken en passen, dat was de tip van de leiders.

Mooi om te zien dat we dit vervolgens ook probeerden in het vervolg.  We probeerden om te passen en dit lukte ook regelmatig, soms zelf een lange pass over een langere afstand. Tzum probeerde het wel om terug te komen, maar er werd door ons ook goed verdedigd. (Douwe een paar keer goed). En zoals gezegd was Durk – Pieter er goed bij in deze wedstrijd en scoorde 0-4.

Dylan bleek het vandaag weer ‘op zijn heupen’ te hebben, hij scoorde maar liefst 3 doelpunten in de eerste helft. Zodoende was de ruststand 0-6.

De tweede helft ging verder zoals de 1e helft ook was. Wij hadden het vaakst de bal en kregen ook veelal de ruimte om te kijken en te passen.

Door een eigen doelpunt werd de stand 0-7. Door een prima pass van Jens kon Dylan er 0-8 van maken (klasse samenspel, jongens).  Op sommige momenten waren we iets minder fel en kon Tzum er door hun snelste speler er soms doorheen komen, maar Tzum scoorde niet!

Maar wij hadden wel zin om nog meer doelpunten te maken, werd duidelijk: Dylan scoorde de 0-9 en de 0-10.

Na goed opletten en doorzetten van Koen maakte hij er 0-11 van!

Jens maakte met een prima schot het laatste doelpunt: 0-12! Tot slot ook mag gezegd worden dat onze  keeper Watze – Anne een paar ‘poerbeste’ reddingen verrichte! Goed gedaan allen, goed gewerkt!

Jullie leiders, Jan – Peter en René

16 oktober 2017 svmulier Jeugd No Comments