Mulier geeft wedstrijd tegen Makkum in 1 minuut weg

Zaterdag was het dan tijd voor de eerste derby van het seizoen. Uit tegen Makkum, altijd lastig. De afgelopen twee jaar zijn de wedstrijden daar niet al te spannend geweest, met een 8-2 zeperd als absolute dieptepunt. Dat wilden de mannen uit Witmarsum niet zomaar weer laten gebeuren.

Selectie: Melis Bergsma, Arjen van Popta, Mart van der Molen, Folkert van der Wei, Hidde Hiemstra, Ivo Haitsma, Johan van Abbema, Marc Burger, Jesse van der Molen, Siebe Jan Otten, Arjen Visser, Thomas Sprik, Jan Piebenga, Sjerp Jan Heeres, Mark Hofstra

Mulier begon goed aan de wedstrijd door op het middenveld de overhand te houden en Makkum onder druk te zetten op dat gedeelte van het veld. Het veld dat overigens meer rubber bevatte dan dat er kunstgrassprietjes te bekennen waren. Vele kansen werden er door beide partijen niet weggegeven. Enkele schoten op doel waren er nog wel maar beide keepers hoefden nog niet tot het uiterste te gaan. Maar Mulier had het betere van het spel zoals ook het vele publiek zag. Als de eindpass iets beter zou gaan dan zou het zomaar een 0-1 voorsprong kunnen worden in het hol van de leeuw.

Maar de tweede helft verliep toch wat anders. Makkum kreeg wat meer grip op de wedstrijd, de ruimtes werden wat groter en afspraken over tactiek worden naarmate een wedstrijd vordert toch wat minder nageleefd. Zo kon Makkum steeds vaker op de helft van Mulier voetballen. Er volgden een aantal gevaarlijke corners, en wat vrije trappen. Uit een van die corners viel helaas de 1-0. De bal viel tussen de spelers in op de 5 meter en iemand schoot de bal in de goal. Melis zat er nog wel aan maar kon de achterstand niet voorkomen. Meteen daarna volgde de aftrap natuurlijk. Die werd door Mulier naar de rand cirkel gespeeld, en vandaar werd de bal naar de keeper gespeeld door wat druk van Makkum. De bal had niet veel snelheid en Melis wilde de bal wegrossen. Maar de bal stuiterde door een “polletje” erg op en de spits van Makkum was al zo dichtbij dat die de bal tegen zich aan kreeg. En zo verdween de bal plots in het doel, en was het binnen 1 minuut zomaar 2-0. Veel kon Mulier daarna niet meer klaarspelen om nog een offensief te starten. Fris aanvalsbloed kwam met Thomas en Jan nog wel in het veld. Alleen Thomas kreeg nog een goede kans door iets vanaf de zijkant van de goal te schieten maar de keeper stond goed op zijn plek.

Dus is deze eerst derby van het seizoen helaas verloren gegaan. Volgende week zaterdag is er voor Mulier 1 geen competitie. Maar op vrijdagavond wordt er om 20:00 wel geoefend thuis op It Fliet tegen Sleat. U bent van harte welkom.

15 oktober 2017 svmulier Mulier 1 No Comments