Mulier heeft eerste punt binnen na knap gelijkspel tegen Nijland

Vandaag stond de laatste bekerwedstrijd voor Mulier 1 op het programma. De eerste twee werden jammerlijk verloren tegen respectievelijk IJVC en Heeg en daardoor was dit niets meer dan een wedstrijd om vertrouwen te kweken voor de 1e competitiewedstrijd van volgende week.

Selectie: Melis Bergsma, Gabian van Popta, Hidde Hiemstra, Mart van der Molen, Arjen van Popta, Sjerp Jan Heeres, Marc Burger, Jesse van der Molen, Johan van Abbema, Joey Leeuwen, Arjen Visser, Ivo Haitsma, Thomas Sprik, Siebe Jan Otten.

Mulier begon uitstekend aan de wedstrijd. Het had een goede organisatie neergezet waardoor het voor Nijland lastig was om er door heen te voetballen. Ook aanvallend deed Mulier in de fase niet onder voor de tegenstander, die toch vorig seizoen nog uitkwam in de 2e klasse. In de 13e minuut konden de thuissupporters al juichen voor de voorsprong. Arjen Visser schoot van buiten de zestien over de keeper heen, die toch wel wat voor zijn doel stond. Hij kon z’n hand er nog wel tegen krijgen maar niet voorkomen dat de bal in het doel verdween. Zo werd de goede start van Mulier beloond. Hierna kwam Nijland wel beter in de wedstrijd en werd er veelvuldig geprobeerd om de bal in het strafschopgebied te krijgen. Tien minuten voor de rust viel die bal helaas een keer goed waardoor Nijland de gelijkmaker kon produceren. Hidde Hiemstra viel hierna wel uit met een blessure.

Na rust werd het gaandeweg lastiger voor Mulier om aan te vallen. Nijland drong Mulier steeds verder naar achteren. De tweede helft werd ook de belangrijkste spits van Nijland ingebracht. Mulier was op de hoogte van de kwaliteiten van deze speler, en Rene Anema had dan ook Sjerp Jan Heeres tot zijn persoonlijke bodyguard benoemd. Hij diende hem overal op het veld te volgen, wat overigens al snel volgde in de eerste gele kaart. Het lukte de spits toch om een keer aan de verdediging van Witmarsum te ontsnappen. Hij kwam na een gelukje langs de twee centrale verdedigers en kon vrij op de keeper aflopen. Maar niemand komt zomaar langs de imposante Melis Bergsma, 45 jaar en 115 kilo schoon aan de haak, en nog net zo fanatiek en ervaren (of ervarener) als tien jaar geleden. Hij verkleinde al slim zijn doel en de spits schoot van zenuwen plots naast. Hierna brak een zenuwslopend laatste kwart van de wedstrijd aan waarbij Nijland vele corners kreeg om het verschil te maken. Maar Mulier hield stand. In de laatste minuten lukte het Nijland nog om in de zestien van dichtbij een schot op doel te lossen, maar met een geweldige redding hield Melis zijn team op de been. Zo bleef het bij een gelijkspel.

Volgende week is de eerste competitiewedstrijd voor SV Mulier. Marrum 1 komt op bezoek op It Fliet in Witmarsum. Wij hopen weer op uw komst!

18 september 2017 svmulier Mulier 1 No Comments