Mulier beleeft middag vol pech tegen Marrum

Na het debacle vorige week tegen Birdaard stond er voor Mulier zaterdag opnieuw een ‘finale’ op het programma. In en tegen Marrum moesten er weer eens drie punten worden gepakt. De eerste wedstrijd van het seizoen werd er nog met 0-3 verloren van het sterke Marrum, maar ditmaal had Mulier absoluut meer verdiend. Helaas bleek het een middag vol pech te zijn voor Mulier en eindigde de wedstrijd in een 0-2 verlies.

Selectie: Melis Bergsma, Arjen van Popta, Folkert van der Wei, Jesse van der Molen, Mart van der Molen, Folmer de Boer, Marc Burger, Siebe Jan Otten, Jan Geert Dijkstra, Max Alen, Johan van Abbema, Hidde Hiemstra, Thomas Sprik, Siebe Lutgendorff.

Mulier het duel meteen met een tegenvaller: na een minuut moest Jesse het veld al verlaten met opnieuw een hamstringblessure. Hidde Hiemstra kon dus meteen invallen. Hij was ook degene die de grootste kans kreeg in de eerste helft voor Mulier. Hij besloot echter vanaf 30 meter de bal over de keeper heen te schieten in plaats van de bal mee te nemen naar de keeper. Dit bleek erg lastig, omdat het veld ook nog zorgde voor een rare stuit waardoor de bal ver naast eindigde.
Het spel speelde zich vooral af op het middenveld en er werd door beide ploegen veel strijd geleverd. De scheidsrechter zat er dan ook kort op en floot veel af. Marrum was af en toe gevaarlijk via de zijkanten, maar tot echt grote kansen leidde het niet. Toch kwam Marrum op voorsprong, waarbij het de scheidsrechter dankbaar mag zijn. Oeds stak de vlag namelijk omhoog voor buitenspel, maar de scheidsrechter liet de aanval doorgaan en zo wist Marrum te scoren. Niet veel later was daar ook de tweede wissel van de wedstrijd: ook bij Mart schoot het in de hamstring en zo mocht Thomas al na 25 minuten invallen. Er gebeurde daarna niet veel meer op het veld en zo zochten beide ploegen na 45 minuten de kleedkamers op.

Tijdens de rust werd iedereen opgepept en Mulier begon dan ook vol moed aan de tweede helft. Marrum heeft de tweede helft nauwelijks een kans gecreëerd en Mulier won daarnaast bijna alle duels. Tot grote kansen leidde dit echter niet of nauwelijks. In de 70e minuut kreeg Thomas Sprik nog de grootste kans, maar de keeper had een goede reactie en keerde de bal. Vanaf de 80e minuut speelde Marrum met een man minder, na een tweede gele kaart voor de middenvelder na een harde charge op Marc Burger. Vanaf dat moment rook Mulier bloed en wist Marrum niet meer op de helft van Mulier te komen. Mulier probeerde van alles, maar de bal wilde er maar niet in. Uiteindelijk viel ook de 2-0 voor Marrum, maar de manier waarop is uiterst dubieus. Marrum counterde en er werd een lange pass door de lucht naar de spits gestuurd. Deze nam de bal overduidelijk mee met de hand, maar de scheidsrechter liet het spel opnieuw doorgaan. De spits kon zo 1 op 1 komen met Melis, maar Folmer duwde de spits in de zestien meter naar de grond voor deze kon schieten. Zo kreeg Marrum een penalty en Folmer een rode kaart. De inmiddels ingevallen Siebe probeerde de penaltystip van Marrum nog te veranderen in een enorm gat, maar ook dit mocht niet baten. De spits van Marrum schoot de penalty onberispelijk binnen en zo eindigde de wedstrijd in een 2-0 overwinning voor Marrum.

Al met al een middag vol pech voor Mulier. Er zijn twee blessuregevallen toegevoegd aan de ziekenboeg (inmiddels staat de teller op zes) en ook is Folmer de komende weken niet beschikbaar. Bovendien had een 0-0 uitslag de verhoudingen beter weergegeven, maar door scheidsrechterlijke dwalingen eindigde de wedstrijd in 2-0. Er zit niets anders op dan uithuilen en opnieuw beginnen. Nog vier finales te gaan, te beginnen met de wedstrijd tegen Franeker van aankomende zaterdag. Wij hopen op de steun van het publiek en samen moeten we er alles aan doen om nacompetitie/degradatie te ontlopen! Tot zaterdag.

17 april 2018 svmulier Mulier 1 No Comments