Mulier 1 wint ook tweede oefenwedstrijd in de voorbereiding

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

Na vorige week een keurige overwinning te hebben geboekt op Sleat stonden de mannen van Mulier 1 deze keer in een oefenwedstrijd met een goed gevoel tegenover Woudsend. Vrijwel dezelfde selectie trad in het groene gelegenheidstenue ten strijde.

Spelers: Jesse van der Molen, Mart van der Molen, Arjen van Popta, Johan van Abbema, Kelvin van der Heide, Lars Vallinga, Gert-jan Meekma, Folkert van der Wei, Bas Bergsma, Heine Bouma, Sybren Reitsma, Ivo Haitsma, Max Alen, Pier Zaagemans, Hidde Hiemstra

De openingsfase was voor beide kanten nog wat aftasten. Woudsend wist toch wat makkelijker de vrije man te vinden en de spelmakers van Mulier kwamen minder aan de bal. Dit resulteerde echter niet in kansen voor de uitploeg. Ondanks het spel van Mulier waren er in de eerste minuten wel kansen voor de mannen van Marco Vlap. Een steekbal voorin was iets te hard voor Heine Bouma waardoor de keeper en een verdediger er sneller bijkwamen. Maar die twee liepen elkaar in de weg waardoor de linksvoor ook tot zijn eigen verbazing de bal voor het oprapen had en 15 meter verder een leeg doel zat te wachten op de bolling van het net. Waar het niet dat de goed ingeschoten bal, hoog in het midden, op miraculeuze wijze toch nog door een verdediger van de lijn kon worden gehaald. In de 11e minuut kwam Sybren Reitsma door op de rechterkant en gaf een goede voorzet op Gert-Jan Meekma die zijn inzet over het doel zag gaan. Nog altijd had Mulier de wedstrijd niet strak onder controle maar waar Woudsend bijna niet tot kansen kwam was het de thuisploeg die wel degelijk kansen creëerde. Heine Bouma kreeg een uitstekende bal aangespeeld in het zestienmetergebied waarna de keeper snel naderde om zijn doel klein te houden. Heine stifte de bal prachtig over de doelman heen, maar opnieuw stond een verdediger van Woudsend op de doellijn te wachten. Kort daarna zag Bas Bergsma zijn afstandsschot nog net door de doelman onder de lat vandaan worden getikt.

Het tweede deel van de eerste helft zagen de thuissupporters een beter combinerend Mulier dat de bal snel rond liet gaan. De tegenstander zakte na de goede openingsfase ietwat weg waardoor Mulier meer ruimte kreeg om te voetballen. Dit resulteerde dan ook in de eerste doelpunten. Eerst was het een prachtige combinatie in en rond het strafschopgebied die door Johan van Abbema werd opgezet, en via Gert-Jan Meekma en Bas Bergsma uiteindelijk belandde bij Sybren Reitsma die uitstekend raad wist met de voorzet en beheerst raak schoot. Vijf minuten later was het opnieuw raak in het voordeel van Mulier. Meekma kreeg de bal via een pass vanuit het middenveld op de hoek van het vijf meter gebied en schoot bijna blindelings in de lange hoek; keeper kansloos. Na de twee doelpunten waren er niet meer uitgespeelde mogelijkheden te zien aan beide kanten. Net voor rust kreeg Sybren Reitsma nog wel een enorme kans om de wedstrijd meteen in het slot te gooien, maar hij miste een vrije kans vanaf een paar meter en schoot over het doel.

Na rust was het niveau van Mulier een stuk minder en was er verder weinig te beleven. De eerste kans van de 2e helft vloog er nog wel in (schot in de hoek van Gert-Jan Meekma vanaf randje zestien), maar verder was de wedstrijd net zo teleurstellend als dat Epke Zonderland van de rekstok viel. Woudsend probeerde vooral via counters er snel uit te komen maar voorin ontbrak de kwaliteit om de laatste passes bij de juiste aanvallers te brengen. Mulier had het meeste balbezit maar wist de opening in de defensie niet meer te vinden waardoor deze wedstrijd uiteindelijk zonder noemenswaardige gebeurtenissen eindigde in een mooie 3-0 overwinning voor Mulier 1. Het goede gevoel zal worden meegenomen naar de eerste officiële wedstrijd van het seizoen aankomende zaterdag voor de beker tegen Workum. We hopen u dan weer te zien op sportpark It Fliet.