Mulier 1 weet ondanks overwicht niet te winnen van Birdaard

[vc_row][vc_column][vc_column_text]Zaterdag was dan de tweede competitiewedstrijd voor Mulier 1. FC Birdaard was de tegenstander op deze natte zaterdag.

Selectie: Melis Bergsma, Sjerp Jan Heeres, Mart van der Molen, Hidde Hiemstra, Arjen van Popta, Jesse van der Molen, Marc Burger, Johan van Abbema, Folkert van der Wei, Thomas Sprik, Arjen Visser, Ivo Haitsma, Siebe Jan Otten, Joey Leeuwen.

Naast Melis Bergsma is ook Folkert van der Wei sinds deze week weer fulltime aangesloten bij het 1e. Ervaring die het jonge team goed kan gebruiken. Het thuispubliek van Birdaard kan sinds vandaag de wedstrijden aanschouwen op de door vrijwilligers gemaakte tribune, die plaats biedt aan 80 supporters. Misschien ook eens iets voor op sportcomplex It Fliet?

Dan de wedstrijd. Mulier begon sterk aan de wedstrijd en had het initiatief te pakken. Een aantal keer werden er kansen gecreëerd. Zo speelden Jesse en Marc zich beiden eens goed vrij en schoten van buiten de zestien net niet op goal. Even later schoot Jesse van buiten de zestien wel op goal, alleen wist de keeper redding te brengen op dit schot. Birdaard begon na 15 minuten wat beter in de wedstrijd te komen. Zij probeerden vooral via de zijkanten naar de goal te komen.
Beide ploegen verloren echter nog regelmatig de bal op het middenveld, wat misschien ook wel kwam doordat het grasveld door de regen erg snel en glad was geworden. De ballen schoten door en daarop moest geanticipeerd worden. Halverwege de eerste helft kon Thomas Sprik vanaf de zijkant op het doel van Birdaard aflopen maar zijn schot ging helaas naast. Ook kreeg Arjen Visser nog een dot van een kans. De corner van Mulier schoot door bij de eerst paal en Visser kon in de 5 meter er zijn voet nog tegen zetten, maar wonderbaarlijk genoeg verdween de bal over het doel. Zo was het vooralsnog de wedstrijd van de gemiste kansen.

In de tweede helft bleven de teams aan elkaar gewaagd. Vele kansen leverde dat niet direct op. Totdat Birdaard met een steekbal de spits wegstuurde. Hij kon een op een op de keeper aflopen, maar vlak voor de zestienmeter werd hij van achteren neergehaald door Hidde Hiemstra. De noodrem leverde een gele kaart op voor Hidde Hiemstra en verder leed bleef Mulier bespaard. Maar dat zorgde er wel voor dat het thuisteam vanaf randje zestien een perfecte kans had om de score te openen. En u ziet hem al aankomen, natuurlijk vloog deze bal in de kruising….

Met drie wissels in de tweede helft van Mulier kant en meer spelers voorin werd er nog geprobeerd om de gelijkmaker te maken. Een enkele voorzet kon net niet binnen worden getikt. Een corner werd door Folkert over de goal gekopt. En Siebe Jan werd neergehaald in het strafschopgebied maar de scheidsrechter wees niet naar de stip. Zo bleef er op het scorebord 1-0 staan tot het laatste fluitsignaal. Na twee wedstrijden dus nog steeds geen punten voor SV Mulier. De inzet was prima, de wedstrijd onder controle en toch verliest Mulier de wedstrijd doordat Birdaard de ene kans die ze krijgen (lees standaardsituatie) weet te benutten.

Volgende week zaterdag 7 oktober zal het dan moeten gebeuren. Dan is er een thuiswedstrijd tegen V en V’68. Wij hopen weer op veel steun van alle supporters. Want op zaterdagen luidt het gezegde: Een middagje gezelligheid op It Fliet, wie wil dat nou niet![/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_gallery type=”image_grid” images=”14222,14221,14220,14191,14219,14218,14217,14216,14215,14213,14208,14209,14211,14212,14210,14203,14204,14205,14206,14207,14202,14201,14200,14197,14196,14192,14193,14194,14195,14161″][/vc_column][/vc_row]

1 oktober 2017 svmulier Mulier 1 No Comments