Veel jeugd en ouders bij het Jan Cuperustoernooi

Afgelopen zaterdag hebben, onder belangstelling van veel ouders, 70 jeugdspelers hun zaalvoetbalskills weer laten zien in de Schuttersveldhal in Sneek tijdens het Jan Cuperustoermooi.

Vooral bij de allerjongste jeugd waren er veel ouders te kijken. Iets wat wij graag zien! De jonge niet spelende leden, de JO8 en JO9 speelden een 4 tegen 4 toernooi op kleine goaltjes.  Er werd goed gevoetbald en vooral onze allerjongste voetballers en voetbalsters deden het erg goed. Er waren spannende wedstrijden met als uiteindelijke winnaar:

Italië; met Jens, Simme, Lyann en Piet.

De JO13, JO11 en MO11 speelden op het grote veld. Ook hier waren er spannende wedstrijden. Toch was het duidelijk dat het team dat het meeste overspeelde als winnaar uit de bus kwam. Een aantal teams hadden goede spelers, maar hier werd minder overgespeeld. De terechte winnaar was dan ook:

AZ;met Joran, Hidde, Riemer, Lourens, Thomas en Ties

Tot slot was de oudste groep aan de buurt. Complimenten voor deze groep, want er werd prima gecombineerd. Vooral ook omdat er gebruik werd gemaakt van de keeper. Hierdoor krijg je meer rust in het spel. Toch waren er bij een aantal teams nog wel situaties dat de keeper koos voor een lange worp naar voren. Dit levert vaak lastige ballen op met uiteindelijk balverlies.  Opvallend, het team met de meeste meiden wist het toernooi te winnen. De team was:

Barcelona; met Colin, Jokelien, Margriet, Simon, Jarno en Femmy.

De jeugdcommissie was zeer tevreden over de gehele dag. Er waren veel ouders aanwezig, de deelname was prima en er waren mooie en  sportieve wedstrijden!

Foto’s van het toernooi klik hier

De jeugdcommissie

9 januari 2018 svmulier Jeugd No Comments