AVC JO9-2 en Mulier JO9-1 spelen gelijk

De dag na Koningsdag mochten wij weer aantreden voor een potje voetbal, dit keer vertrokken we om 8.00 u naar AVC uit Sexbierum (niet te verwarren met drank en vrouwen). Wederom was iedereen erbij, dus acht jongens die mee gingen vandaag!

Jens keepte de eerste helft en voetbalde de tweede, en bij Watze-Anne was dat net andersom. Vandaag mocht Douwe onze aanvoerder zijn (dat was hij nog niet geweest). Ik denk dat onze jongens vandaag wat last hadden van een “post-Koningsdag-vermoeidheidssyndroom”, of zo iets. We hadden niet de spirit die we vorige week aan de dag legden. Ons team stond nu minder goed op het veld, zodat de veldbezetting wat minder was (dan bijv. vorige week):  als we aanvielen, stonden er 2 jongens ergens voorin, op middenveld was er bijna geen speler, en achterin bleven 3 a 4 jongens achterin hangen.  Het voetbalt natuurlijk makkelijker als er van achteruit 2 jongens mee doorschuiven naar het middenveld om de aanvallers te helpen.

En het is helemaal niet zo erg, jongens, als het een keer wat minder goed loopt. Het is natuurlijk geen sport op het hoogste niveau en plezier hebben staat altijd voorop. (ja, leuk voetballen en plezier gaat vaak samen). En we hadden te maken met een tegenstander die het ons vandaag lastig kon maken.

We  hebben zeker ook een aantal goede acties en passes gezien. Want AVC kon op een gegeven ogenblik de bal niet meer weg krijgen uit hun verdediging. Dit had te maken met het goed doorzetten van Dylan, die daardoor op de goal af kon lopen en hij legde de bal in het net: 0-1.

Even later was Douwe aan de bal en hij schopte de bal naar voren, zo voor de voeten van Watze-Anne, die al in de buurt van het doel van AVC stond. Wel, hij wist raad met deze buitenkans: 0-2! De score leek voorspoedig in ons voordeel uit te pakken, alhoewel we niet echt beter speelden dan AVC. Vlak voor rust lag de bal bij ons in het doel: wij schopten de bal niet ver genoeg weg uit onze verdediging, AVC bleef in de aanval en maakte er 1-2 van.

Na rust werd het snel 2-2, want weer een situatie voor onze goal die niet voldoende werd weggewerkt leverde een goal op.

Daarna kreeg zowel AVC als Mulier nog kansen op goals. Zo zette Rimmer –met een mooi pass-je –  Jens vrij voor de keeper, maar jammer genoeg schoot hij tegen de keeper aan; en vlak daarna kreeg Dylan een kans om vrij te schieten, maar hij schoot jammerlijk net naast. Ook de schoten van AVC op ons doel leverden geen goals meer op en zo bleef het 2-2.

We gaan op naar de volgende wedstrijd, deze is over 2 weken. Volgende week zaterdag staat er geen wedstrijd op het programma.

28 april 2018 svmulier Jeugd No Comments