70 jaar

Het had dit jaar zo maar ons 70-jarig jubileum kunnen zijn.

Niet iedereen weet dit, maar in 1947 word in Witmarsum de voetbalvereniging Mulier opgericht als eerbetoon aan de in Witmarsum geboren sportpionier Pim Mulier. Dit gaat niet zomaar er is een uitgebreide briefkaartwisseling nodig waarin Mulier talloze vragen stelt nodig voordat deze toestemming geeft om zijn naam te gebruiken. Pim Mulier is wel trots dat zijn naam voortleeft in een voetbalclub.

In 1955 gaat de club verloren door bekende problemen zoals lage trainingsopkomst, conflicten op het veld, rivaliteit met naburige gemeenten. Hierna zijn de voetballers aangewezen op andere voetbalclubs in de omgeving.

Gelukkig nemen in 1967 een aantal mensen het initiatief om het nog een keer te proberen. Men hoopt later nog meer sporten toe te voegen aan de vereniging en kiest er daarom voor om nu sportvereniging (SV) Mulier te heten. Deze keer hoeft men geen toestemming te vragen om de naam te gebruiken.