Eerste nederlaag voor Mulier VR1 na de winterstop

Na de vorst en de ijspret van de afgelopen twee weken werd er deze week eindelijk weer gevoetbald. De keer stond de uitwedstrijd tegen Scharnegoutum op het programma. Een ploeg waar we de laatste jaren al vaak bij in de competitie hebben gezeten en ongeveer net zo goed zijn als wij. Met de aanvulling van Froukje en Martha van de MO15, gingen we met een selectie van 14 dames proberen die 3 punten binnen te halen.

De eerste helft waren we ook goed op weg. In het begin was het wat rommelig en moesten we even aan het veld wennen. De bal stuiterde alle kanten op bij het gebrek aan gras. Gelukkig had ook Scharnegoutum wat moeite met het veld en werden er dus weinig kansen gecreëerd. In de loop van de eerste helft kwamen er langzaam aan wat kansjes voor Mulier die er niet in gingen. Tot halverwege de eerste helft Ester werd “neergelegd” en we een vrije trap kregen op de rand van de 16 meter. Sjoukje had al gezien wat de slechte hoek van de keeper was en wist precies waar de bal heen moest. Dus die schoot de vrij trap vliegend binnen!!

Helaas was deze voorsprong maar van korte duur. Uit de eerst volgende aanval van Scharnegoutum maakten ze de 1-1. Een klutsbal die door het veld een rare stuiter kreeg waardoor Femke kansloos was. Gelukkig lieten we de koppies niet hangen en pakten we de draad snel weer op. Dit zorgde ervoor dat we opnieuw op voorsprong kwamen. Sjoukje kon alleen op de keeper af en maakte dit met een “puntertje” netjes af. Zo konden we meer een 2-1 voorsprong de rust in.

In de tweede helft had Scharnegoutum wat wisselingen in het elftal gedaan. Hier hadden we het behoorlijk lastig mee en verloren de grip op de wedstrijd. We kwamen veel onder druk te staan en kwamen weinig aan voetballen toe. Het was dan ook wachten op de 2-2 en die viel dan ook halverwege de tweede helft. Een goede aanval van Scharnegoutum waar wij geen antwoord op hadden. Helaas was er naast de wissels in het elftal ook een scheidsrechter wissel geweest. En deze scheidsrechter wist niet dat je voetballen alleen met je voeten doet. Vlak na de 2-2 werd er namelijk door Scharnegoutum weer gescoord. Maar hiervoor moesten wel de handen worden gebruikt. Voor de scheidsrechter geen reden om de goal af te keuren. Dus dit betekende een 3-2 achterstand. Daarna nog wel alles geprobeerd om de 3-3 te maken maar we kwamen er niet doorheen. En in plaats van de 3-3 werd het nog 4-2 voor Scharnegoutum.

Een nederlaag dus voor de Dames van Mulier. Komende week staat de thuiswedstrijd tegen Akkrum op het programma. De heen wedstrijd werd verloren dus met hun hebben we nog een appeltje met hun te schillen. Bij deze wil ik ook nog even Froukje en Martha even bedanken dat ons kwamen versterken!!!