Mulier VR1 speelt prima gelijk tegen SDS VR1!

Afgelopen zaterdag moesten we voetballen tegen SDS easterein, een team dat in de top stond, ver boven onze baksteen. De laatste weken ging het voetbal ons goed af, dus ondanks het puntenverschil begonnen we vol goede moed aan de wedstrijd. Al snel na de aftrap bleek dat we aan SDS geen gemakkelijke tegenstander hadden. Enkele kansen van hun kant werden door onze keeper Dina en verdedigers weggewerkt. Goede reddingen, ballen die op, maar nét niet over de lijn rollen en kleine gelukjes zorgden dat wij de 0 konden houden. Maar gelukkig waren er ook kansen van onze kant. Er werd mooi gecombineerd en na een halfuur viel de eerste goal, verrassend genoeg kwam die van ons: na een mooie voorzet van Marissa kon Sanne de bal voor de keeper langs in het net schieten. 1-0! En al gauw daarna volgde uit een vrije trap de kop (wang) goal van Susan voor de 2-0. Ons geluk kon niet meer op, juichend gingen we de rust in. Met een goed gevoel begonnen we aan de tweede helft, maar we hadden ons ook gerealiseerd dat de tegenstander nu alles op alles zou zetten. Helaas konden we de 2-0 niet vast houden. Twee harde afstandsschoten gingen langs onze keeper en enkele goede kansen van onze kant werden helaas niet benut.

Na 90 minuten was de stand 2-2, en dat bleef na een zenuwslopende blessuretijd gelukkig ook zo. Niet verkeerd, zeker omdat we de vorige keer met een beschamende 7-1 het veld verlieten.

Een mooie wedstrijd met veel gelach en een goed resultaat. Nog 2 wedstrijden te gaan. Mocht je favoriete club dit weekend geen kampioen worden, en og3ne de Nederlandse naam niet hoog houden: niet getreurd, komende zaterdag en woensdag 24 mei zijn jullie welkom bij jullie favoriete team, als wij zullen strijden om iets wat er écht nog toe doet: een plek op het scorebord.